Wie schrijft die blijft, bloggen in het onderwijs

Afgelopen vrijdag was ik te gast bij de studiedag onderwijs met ict  bij het Hout en Meubileringscollege in Amsterdam.
Hulde aan de organisatoren, want niets was te gek om de deelnemers te blij te maken.
Naast een ingevlogen barrista met prima koffie, waren ook lunch en naborrel met een echte DJ zaken die je niet vaak tegenkomt bij een studiedag.
Het ochtendprogramma bestond uit opdrachten om vooral de elektronische leeromgeving beter te leren kennen, de middag bestond uit een aantal workshops verzorgd door extern ingevlogen workshopleiders.

Wie schrijft die blijft was mijn onderdeel en in twee rondes van 1,5 uur bezochten ongeveer 30 mensen de workshop.
Een van de deelneemsters kondigde bij binnenkomst aan “ klopt, ik schrijf nog altijd met de hand kaarten en brieven”.
Wat mij heel erg opviel was de zeer grote verscheidenheid aan ict vaardigheden van de deelnemers. Van het niet (her)kennen van een hyperlink, nog nooit een weblog gelezen hebbend en vooral tegen ICT in de les….tot ik ben nieuwsgierig…ga er gelijk mee beginnen en wat kan er nog meer.

Bij deze de presentatie met daarin een aantal lestips om met bloggen in je onderwijs te starten en een aantal links naar handleidingen. Hopelijk zien een aantal docenten de meerwaarde van het gebruiken van weblogs door studenten in en pakken ze gelijk door.

Een reactie plaatsen