Review: Zet je zaak op de kaart in 60 minuten

Dat boekje kwam me dus erg van pas, wachtend op een GO van mijn zzp coach bij het #UWV. Volgende week hoop ik namelijk dat ik met een steuntje in de rug van het UWV in 26 weken mag proberen Karin Winters Training als echt bedrijf op de kaart te zetten.
Het boekje dat geschreven is door de #blogpraat oprichter Eljaa Daae, gaat me daarbij helpen.
Niet alle tips zijn voor mij bedoeld en op een paar fronten heb ik als digibeest een voorsprong.

zet je kaart op de zaak
In 9 korte hoofdstukken krijgt de lezer een aantal handvatten en tips om een zaak op de kaart te zetten.

Mijn ervaring leert mij ook dat veel (kleine) ondernemers het gewoon heel lastig vinden om iets met marketing en een strategie te doen.
Het boekje richt zich met name op online activiteiten en minder op de inschrijving bij de kamer van koophandel en aftrekposten voor de belastingen.

Online Marketing en je doelgroep.
In dit hoofdstuk wordt je aan het denken gezet over je doelgroep, maar wat ikzelf het leukst vind zijn de tips die in kaders op de verschillende pagina’s staan.
Wat ook veel vergeten wordt als doelgroep zijn de eigen werknemers, slim om daar tijd aan te besteden.

De Juiste woorden en je website
Slimme tips om op zoekwoorden gevonden te worden en een aantal minimale zoektermen waar je aan moet denken.  Maar ook de uitleg waarom het zo belangrijk is om je adres te vermelden.
Er worden 10 tips gegeven om je website zo in te richten dat zoekmachines he vinden. Lekker zonder ingewikkelde technische termen.
Veel van de tips zijn wel bestemd voor fysieke winkels of bedrijven, maar wel handig om bij een aantal van de tips stil te staan ook als je als ZZP’er vanuit huis werkt.
Natuurlijk wordt er uitgebreid stil gestaan bij Google en alle mogelijkheden die er zijn.

Promotie, door jezelf en anderen
Met het hoofdstuk laat je promoten worden een aantal suggesties gedaan waar en hoe je dat kunt (laten) doen. Daar had wat mij betreft wel iets meer over de gevaren van platforms waar reviews gegeven kunnen worden mogen staan. Hoe een boze klant je merk daar kan afbreken.
Natuurlijk is dan Omarm Sociale Media wel voor iedereen handig om te lezen. Niet alleen Facebook en Twitter, maar ook de nieuwere platforms als Pinterest en Instagram komen aan de orde.

Gewoon GAAN.
Als dat allemaal geregeld is, kun je als ondernemer aan de slag met het vertellen van je verhaal, het delen van je kennis en ervaringen.
Natuurlijk doe je dat online met de juiste woorden of media.
Daarna kun je zelf volgende online stappen zetten.

Volg de checklist uit het laatste hoofdstuk en niets houdt je meer tegen!!

Kernwoorden:
Laagdrempelig, Leesbaar, Snel te realiseren, Vol Tools en Tips, kopen!

Ik zal het mijn ZZP coach bij #UWV in elk geval aanbevelen om als bron toe te voegen op de powerpointslides.

 

Een reactie plaatsen